سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین و متنوّع ترین تصاویر و موضوعات
در این وبلاگ سعی کردیم تنوّع و زیبایی رو سرلوحه ی کارمون قرار داده و فضای وبلاگ رو از یکنواختی و سادگی دور نگه داریم ، امید که مورد پسند شما عزیزان واقع بشه ... 

باز هم از گوگل و امکاناتش.....

در ادامه مطلب

 

 

مهارت کار با گوگل

هر روز، وقتی آمارگیر وبلاگم را می بینم، متوجه می شوم که تعداد قابل توجهی از کسانی که با جستجو به صفحات وبلاگ می رسند، مهارت جستجوی مناسبی ندارند، مثلا خیلی ها موتور جستجوی گوگل را مانند یک انسان تصور می کنند و سؤالات محاوره ای می پرسند. با اینکه ممکن است این پست برای بعضی از شما چیز تازه ای نداشته باشد، ولی تصور می کنم، که اختصاص دادن یک پست در مورد آن، برای بسیاری سودمند باشد و سعی می کنم از این به بعد پست هایی را به مهارت های جستجو اختصاص دهم. یکی از ویژگی های موتور جستجوی گوگل، قسمت option آن است که کاربران کمتر به آن توجه دارند. وقتی شما کلیدواژه ای را جستجو می کنید در بالای صفحه show options را می بینید. وقتی روی این قسمت کلیک کنید در، ستون سمت چپ، صفحه جستجو گزینه های جالبی دارید که به کمک آنها می توانید، جستجوهای جالب تری خواهید داشت.
- جستجو در یک بازه زمانی خاص: گوگل در حالت معمول، نتایج جستجو را با توجه به page rank یا رتبه صفحه مرتب می کند. اما در بسیاری از موارد نیاز داریم که جستجو را محدود به یک بازه زمانی خاص کنیم. تصور کنید که بخواهید در مورد حادثه ای که در یک شهر اتفاق افتاده، جستجو کنید، طبعا با جستجوی عمومی به خبر حادثه اخیر نمی رسید، اما اگر بتوانید چستجو را محدود به 24 ساعت گذشته کنید، به صفحاتی می رسید که در 24 ساعت قبل در مورد آن شهر نوشته اند.
من به دفعات، برای پیدا کردن لینک دانلود فیلم ها، از همین ویژگی استفاده می کنم، چون اگر جستجو را محدود به یک بازه زمانی کنیم، معمولا به صفحات کاذب کمتری می رسیم و به علاوه می شود به لینک های جدیتری که فعال هستند و کیفیت ویدئویی بهتری از فیلم های تازه اکران دارند، رسید. شما علاوه بر اینکه می توانید از بازه های زمانی پیش فرش «24 ساعت اخیر»، «هفته اخیر» و «سال اخیر» استفاده کنید، یک محدوده زمانی دلخواه را هم انتخاب کنید. مثلا در نظر بیاورید که بخواهید نقدهایی را که در مورد یک فیلم در زمان اکران نوشته شده، پیدا کنید، شما می توانید محدوده زمانی خاصی مثلا ژانویه تا فوریه 2008 را انتخاب کنید. - جستجو در «فقط» وبلاگ و فوروم: شما می توانید از دیدن نتایج جستجو در سایت های مختلف صرف نظر کنید و فقط در وبلاگ ها و سایت ها جستجو کنید.
- فقط در صفحاتی که ندیده اید، دوباره جستجو کنید: گاهی جستجوی ما خیلی دشوار و طولانی می شود و وقتی مجددا پشت کامپیوتر قرار می گیریم و دوباره می خواهمی جستجو می کنیم، ترجیح می دهیم در صفحاتی جستجو کنیم که که قبلا در آنها نبوده ایم. - متن بیشتر: بعد از جستجو، به دنبال دیدن عنوان و نام هر صفحه، متن کوتاهی را می بینیم که خواندن آن به ما کمک می کند که دریابیم که صفحه پیدا شده، به کار ما می آید یا نه. اما شما می توانید با کلیک رو more text، متن بیشتری را ببینید و بخوانید. - دیدن عکس هایی از صفحات وب در کنار نتایج جستجو: با کلیک روی images from the page، می توانید در کنار هر نتیجه جستجو، عکس های بندانگشتی از صفحات پیدا شده، ببینید.
- خلاص شدن از شر سایت های تبلیغاتی: با کلیک روی fewer shopping sites، سایت های تبلغاتی کمتری را به جای نتایج به درد بخور جستجو خواهید دید. گاهی سایت های فروشگاهی و تبلیغاتی، واقعا جستجوکننده را آزار می دهند، مثلا همیشه در هنگام جستجوی لینک دانلود موسیقی و فیلم، این سایت ها را می بینیم. با این گزینه می توانیم تا حدی این مشکل را کمتر کنیم.

جستجوی موسیقی ،خدمتی دیگر از گوگل

 گوگل خدمت جستجوی موسیقی خود را راه اندازی کرد. این خدمت اطلاعات در مورد گروه های موسیقی و خوانندگان را در اختیار کاربران قرار می دهد. تنها با ورود یک یا دو خط از سرود مورد نظر، کاربران می توانند نام آهنگ مورد نظر خود و سایت های حاوی آن را در نتایج جستجو مشاهده کنند.
سخنگوی گوگل اعلام کرد این خدمت جدید به کاربران کمک می کند هنرمندان و موسیقی مورد نظر خود را یافته و به سمت سایت های ارائه خدمات موسیقی آنلاین هدایت شوند. شرکت های فروش موسیقی با گوگل در این زمینه توافق درآمدی نکرده اند. این خدمت تنها کاربران را با سایت های قانونی فروش موسیقی مرتبط می سازد.
لازم به ذکر است که این خدمت آزمایشی بوده و در این مرحله تنها در آمریکای شمالی ارائه می شود.

آیا گوگل هم به اعماق دریا فرستاده خواهد شد

با تحقق پروژه ای موسوم به nutch جستجوگر تجاری گوگل برای همیشه به اعماق تاریخ خواهد پیوست.
به گزارش بخش خبر سایت اخبار فن آوری اطلاعات ایران، از جام جم، تیم nutch.org در حال ساخت اولین موتور جستجوگل اینترنتی براساس اوپن سورس است که اگر سرمایه گذاران عمده به آن طرح روی بیاورند، اولین جستجوگر مجانی اینترنت متحقق خواهد شد . گروه مذکور کاملا داوطلبانه دست به این کار زده و قصد دارند بدون نیت اقتصادی موتور کاملا مجانی را برای کاربران اینترنت به ارمغان بیاورند . دوگ کاتینگ رئیس سازمان nutch در این زمینه می گوید: موتور «نوچ» سرانجام جایگزین موتورهای تجاری می شود و تمام جستجوگران بزرگ که حالت بیزینس دارند را پشت سر می گذارد . وی ضمن بررسی موتورهای جستجو خاطرنشان ساخت که تمام موتورهای کنونی به دلیل دریافت پول و آگهی نتایج جستجوی خود را منطبق با خواست کاربر نمی آورند، بلکه هرچه شرکت آگهی دهنده دستور دهد، همان را کاربر در نتایج جستجو می بیند، بدون آن که با موضوع مورد جستجو نیز سازگاری صددرصد داشته باشد . موتورهایی مانند گوگل که به تازگی بیزینس را به حد گندآوری توسعه داده ، نتایجی کاملا غیرمرتبط آورده و اعصاب کاربر را خرد می کند . به همین خاطر برخی کاربران قدیمی اینترنت مجددا بعد از چند سال دو
باره به سراغ آلتاویستا رفته و از آن موتور نسبتا سالم استفاده می کنند . اما به گفته دوگ کاتینگ هیچ رنک بیزینسی روی «نوچ» تعریف نشده و به خاطر بهره گیری از برنامه های اوپن سورس کاملا مجانی است و بنابراین انگیزه بیزینس هم روی آن وجود ندارد . موضوع اوپن سورس بودن جستجوگر نوچ باعث می شود فکر داشتن هرگونه بیزینس از این پروژ بربندد؛ چراکه ماهیت اوپن سورس به عنوان کد باز و در دسترس همگان ، چیزی را برای پنهان کردن اندیشه های بیزینس مثل گوگل نمی گذارد . به گفته کاتینگ اینک 3رقیب عمده تجاری یعنی گوگل ، ام اس ان و یاهو پیش روی «نوچ» هستند . پیش بینی این که نوچ بتواند 3رقیب مذکور را پس زند ، هنوز زود است اما از یک تجربه اتفاق افتاده می توان درس گرفت و آن موضوع آلتاویستاست که هیچ کس فکر نمی کرد یک روزی گوگل بتواند آلتاویستا را ضربه فنی کرده و با سن و سال کم ره صدساله را طی کند . ویژگی عمده فرهنگ اینترنت در چند سال اخیر بی وفایی آن بوده است تا جایی که فناوری باعث رویگردانی کاربران از سایتهای قدیمی به سوی سایتهای پیشرفته تر شده است و البته همین فرهنگ نیز شاید به سرگوگل بیاید . در وهله اول جستجوگر نوچ اطمینان می دهد که نتیجه جستجو همانی است که کاربر دنبال آن می گردد . دوم این که در حرکت توسعه طلبانه موتور اوپن سورس شاید تعداد صفحات جستجو شده از تعداد صفحات مورد ادعای گوگل نیز بیشتر شود که در آن صورت این 2مزیت کافی خواهد بود تا کاربران به سوی این ماشین رهنمون شوند . اما به گفته ناتال تیلور، سخنگوی گوگل آنها از وقوع داستان «نوچ» در بیم و هراس نیستند؛ چراکه نوچ نمی تواند جلوه ای کاملا جهانی پیدا کند و کسی هم به دلیل نداشتن سود روی آن سرمایه گذاری زیادی نمی کند . کریس وینفیلد، رئیس شرکت طراح وب 10e20 می گوید کار نادرستی است که هم اکنون قضاوتی زودرس درباره به چالش کشیده شدن گوگل توسط نوچ داشته باشیم.
همچنین اگر قبول کنیم که نوچ پیروز می شود، باز نمی دانیم این درصد موفقیت تا چه اندازه است؟ و چه زمانی حاصل می شود؟ وی نیز می پذیرد که اگر نوچ بیاید جای خالی بسیاری از موتورها را پر می کند، اما روی یک نکته تاکید می کند و آن نداشتن سخت افزار مناسب مانند سخت افزار و ربوت گوگل در پروژه نوچ است.
به گفته وی ، هرچند موسسه تحقیقاتی research.overture.com حث سخت افزاری را برعهده گرفته ، اما هنوز چیز قابل توجهی ارائه نکرده است.
وینفیلد تاکید می کند که هرچند می گویند نتیجه جستجو در نوچ همانی خواهد بود که کاربر می خواهد، اما چگونه جلوی اسپم ها گرفته می شود تا در نتایج جستجو وارد نشود، بحثی است که کسی به آن پاسخ نداده است.
برایان پیکولو مشاور در شرکت بوستونی pixel bridge نظری دیگر دارد . وی می گوید موتور نوچ پیروز می شود اما موفقیت آن در حدی نخواهد بود که گوگل را پشت سر بگذارد . به عقیده وی سرمایه گذاری سنگین روی سخت افزار و پهنای باند و سرورهای بزرگ صورت نگرفته و برای این کار باید ربوتی قوی تر از ربوت گوگل با هزینه زیاد ساخته شود.

مترجم بسیار عالی گوگل

گوگل، بزرگ‌ترین جست‌وجوگر جهان، مترجم فارسی آنلاین و رایگان خود را راه‌اندازی کرد. این سی و پنجمین زبانی است که به مجموعه زبان‌های سرویس Google Translate گوگل افزوده می‌شود. این سرویس به‌طور خودکار ترجمه به یک زبان یا برگرداندن متن از آن زبان به زبان‌های دیگر را فراهم می‌کند.

این زبان‌ها عبارتند از: عربی، بلغاری، کاتالان، چینی (ساده شده)، چینی (سنتی)، کروات، چک، دانمارکی، هلندی، فیلیپینی، فنلاندی، فرانسوی، آلمانی، یونانی، عبری، هندی، اندونزیایی، ایتالیایی، ژاپنی، کره‌ای، لاتویایی، لیتوانیایی، روژی، لهستانی، پرتغالی، رومانیایی، روسی، صربی، اسلواکیایی، اسلوونی، اسپانیایی، سوئدی، اوکراینی و ویتنامی.

برای استفاده از این سرویس می‌توانید به آدرس http://translate.google.com/ بروید. در این صفحه نه تنها می‌توانید هر متنی را وارد باکس مربوطه کرده و به زبان‌های مختلف ترجمه کنید، بلکه قادر خواهید بود تنها آدرس اینترنتی یک وب سایت را به هر زبانی وارد کرده و ترجمه آن را به هر زبان دیگر دریافت کنید.

سایر امکانات ترجمه گوگل عبارت است از: tex and web در این قسمت می‌توانید تنها آدرس سایت مورد نظر را وارد کرده و با انتخاب زبان آن، ترجمه مناسب را دریافت کنید. بدین ترتیب مثلا کاربران فارسی زبان قادر خواهند بود اطلاعات کتابخانه دانشگاه سوربن را که به زبان فرانسه است به زبان فارسی دریافت کنند.

اگر شما وبلاگ دارید، می‌توانید به راحتی آدرس وبلاگتان را وارد کرده و نسخه انگلیسی یا فرانسوی یا آلمانی یا حتی عربی وبلاگتان را با همان فرمت و گرافیک مشاهده کنید. البته چون این یک ترجمه ماشینی است انتظار نداشته باشید که به درستی و دقت ترجمه انسانی، متون را دریافت کنید.

به گفته یکی از کارشناسان گوگل، سرویس جدید ترجمه فارسی که نسخه آلفای این سیستم است، خالی از ایراد نیست. از این‌رو احتمال بروز اشتباه وجود دارد و این سرویس در حال حاضر برای ترجمه بین زبان انگلیسی و فارسی بهینه شده اما گوگل در حال کار برای بهبود ترجمه بین فارسی و زبان‌های دیگر Google Translate است.

در هر حال، هنوز سرویس‌های جست‌وجو از یک زبان و نشان دادن به زبان دیگر و سرویس ابزار ترجمهTools را برای زبان فارسی راه‌اندازی نکرده است اما تجربه نشان داده که با راه‌اندازی هر سرویسی به‌صورت پایه، سایر خدمات آن نیز به‌تدریج راه‌اندازی خواهد شد.

آی گوگل(i-google)

شما هم اگر کاربر دائمی اینترنت هستید حتما سایت‌هایی وجود دارد که بیش از یک بار به آنها سر می‌زنید. اگر به شما بگوئیم که این ابزار گوگل می‌تواند به شما کمک کند تا تمامی صفحات مورد علاقه و توجه خود را در یک صفحه وب باز کنید حتما خوشحال خواهید شد.

آی گوگل به کاربران امکان می‌دهد که چندین صفحه درخواستی و خبری را در تمامی اینترنت انتخاب کنند. با این برنامه کاربر می‌تواند صفحعه شخصی برای خود داشه باشد. به طور مثال یک طرفدار ورزش می‌تواند پوشه‌هایی ایجاد کند که در آن آخرین خبرها از دنیای ورزش از تمامی اینترنت جمع شده و در آن ذخیره شوند.

 

گوگل سلامت (Google health):

تغییر دادن پزشک کار آسانی نیست و اگر شما به بیماری مبتلا باشید و بخواهید پزشک خود را تغییر دهید اولین مشکل شما توضیح دادن تمامی مدارک پزشکی شما از پزشک قبلی‌تان خواهد بود. انتقال اطلاعات پزشکی شما در این حالت بسیار مهم است و هر چه پزشک جدید شما اطلاعت بیشتر و درست‌تری داشته باشد بهتر می‌تواند به شما کمک کند.

گوگل سلامت

راه گوگل برای این مشکل شما؛ ایجاد صفحات الکترونیکی است که گوگل سلامت نام گرفته است. پزشک‌تان می‌تواند اطلاعات پزشکی شما را به این صفحات منتقل کند و به این روش پزشک دوم شما تنها کافی است از طریق رایانه خود به این صفحه دسترسی پیدا کند.

اما موضوعی که ممکن است نگران کننده به نظر برسد آن است که شاید فردی به این اطلاعات شخصی شما دسترسی پیدا کند. اما گوگل اصرار دارد که امنیت این فایل‌ها کاملا امن هستند و هیچ خطری برای دسترسی افراد دیگر به این فایل‌ها وجود نخواهد داشت.




[ یکشنبه 88/9/1 ] [ 2:27 عصر ] [ JAVAD.R ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

دوستدار شما هستم و خرسند از اینکه با شما و در کنار شما هستم ...
موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 20
بازدید دیروز: 272
کل بازدیدها: 1509343