سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین و متنوّع ترین تصاویر و موضوعات
در این وبلاگ سعی کردیم تنوّع و زیبایی رو سرلوحه ی کارمون قرار داده و فضای وبلاگ رو از یکنواختی و سادگی دور نگه داریم ، امید که مورد پسند شما عزیزان واقع بشه ... 

سفر به دور دنیا در 24 ساعت

را در ادامه مطلب تجربه کنید:

 

 

بسیاری رمان ژول ورن «دور دنیا در 80 روز» و فیلم های زیادی که با اقتباس از این رمان مشهور ساخته شده اند را به یاد دارند. اما دور دنیا در 24 ساعت یک موضوع دیگری است. سفری داریم به دور دنیا در 24 ساعت . درواقع وقتی در لندن ساعت 6 بامداد است، در توکیو ساعت چند است؟ سفری به دور جهان در یک روز فراموش نشدنی  .

ساعت 6 بامداد به وقت لندن است.خورشید تازه طلوع کرده است. پایتخت بریتانیا دارد بیدار می شود، در حالی که در همین زمان در نقاط دیگری از جهان برخی مشغول صرف نهار هستند، برخی پس از پایان کار روزانه آماده خوابیدن می شوند و برخی دیگر در خواب عمیق فرو رفته اند.

در نروژ ساعت 7 صبح است. خورشید طلوع کرده و مه بامدادی را به روی دریاچه ای در نزدیکی استاوانگر شکافته است. برخی افراد سحرخیز از این هوای خوب صبحگاهی استفاده کرده و به تنهایی از این سکوت و آرامش لذت می برند.

در قلب براید رایور کانیون در آفریقای جنوبی ساعت 8 صبح است. طبیعت برای نشان دادن تمام زیبایی ها و عظمتش تردیدی نمی کند. بدون شک توریست های اندکی تنبل بهترین لحظه روز را از دست داده اند.

در جزیره نوسی بی در فاصله نزدیکی سواحل ماداگاسکار ساعت 9 صبح است. خورشید گرم کردن سواحل این بهشت ماداسکار را آغاز کرده است.

در یکی از خیابان های مدرن شیخ نشین دبی در امارات متحده عربی ساعت 10 صبح است و زندگی روزمره به ویژه کسب و کار اندک اندک آغاز شده است.

در حالی کسب و کار در دبی آغاز شده ، در یکی از جزایر رویایی مجمع الجزایر مالدیو ساعت 11 صبح است و صبح در یکی از زیباترین دکورهای طبیعی : آب های فیروزه ای ، شن های سفید رنگ و درختان سرسبز نارگیل در حال خاتمه یافتن است.

در همین زمان در سریلانکا ظهر فرا رسیده و ساعت 12 است. خورشید با تمام گرمایش بر زمین می تابد. برداشت کنندگان برگ چای برای استراحت و فرار از گرما به زیر سایه یک درخت پناه برده اند.

در معبد بودایی باستانی آیوتهایا در تایلند ساعت 13 بعد از ظهر است. این معبد که متعلق به قرن پانزدهم میلادی است نمایانگر ظرافت هنر بودایی است.

در دشت های بیکران مغولستان ساعت 14 بعد از ظهر است. در این دشت های وسیع ، بکر و ساکت تا کیلومترها هیچ انسانی به چشم نمی خورد.

در شهر سیدنی ساعت 16 است و این زرافه باغ وحش تارونگا سیدنی با کنجکاوی به دوربین خیره شده در حالی که خلیج و ساختمان اپرای مشهور سیدنی در پشت سر او مشاهده می شود.

در کالدونیای جدید ساعت 17 است. این ماهیگیر در تلاش برای یافتن ماهی در آب های اقیانوس آرام در حال دور شدن از ساحل جزیره پن است.

دراین مزرعه پرورش گوسفند در نیوزیلند در منتهی الیه جنوبی جزیره در نزدیک شهرک اینورکارگیل ساعت 18 است. در این منطقه در سراسر سال هوا خنک و بارانی است.

ساعت 19 است اما در این ناحیه دورافتاده در قلب اقیانوس آرام فقط چند جزیره کوچک و کم جمعیت قرار دارد. نکته مهم این است که در این ناحیه ما از خط تغییر روز گذشته ایم. به عبارت دیگر اگر در لندن روز دوشنبه و ساعت 6 بامداد باشد در این ناحیه از اقیانوس آرام روز یکشنبه و ساعت 19 است.

در مجمع الجزایر هاوایی ایالات متحده که از 122 جزیره تشکیل شده ، ساعت 20 است. در این ابتدای شب خورشید پایین رفتن به سوی افق و غروبش را آغاز کرده است و نور گرم مسی رنگی فضا را در بر گرفته است.

در ایالت آلاسکا در شمال غرب قاره آمریکای شمالی ساعت 21 است. بازتاب آخرین انوار خورشید بر سطح دریاچه های پیرامون شهر آنکوریج مشاهده می شود. منطقه‌ای با طبیعت بکر و سکوتی کامل و دلپذیر.

شهر سانفرانسیسکو در ایالت کالیفرنیا در ساعت 22 لباس خواب نورانی اش را به تن کرده اما قصد خواب ندارد. منظره فریسکو و پل اوکلند بی بریج در این هنگام مانند یک کارت پستال است.

 در حالی که زندگی شبانه سانفرانسیسکو آغاز شده در این شهرک کوچک ایالت نوادا و در این شب بارانی زنگ ساعت 23 نواخته شده است. شاید مسافران اندک این متل ازهم اکنون خوابیده باشند.

در جزیره کوزومل در مقابل شبه جزیره یوکاتان مکزیک و در این شب مهتابی زنگ ساعت 12 بار نواخته شده تا فرا رسیدن ساعت 24 یا نیمه شب را اطلاع دهد. توریست ها در زیر نور نقره فام این شب مهتابی زمان خوشی را در جزیره کوزمل سپری می کنند.

در نیویورک ، شهری که هرگز نمی خوابد ساعت یک بامداد است. به ویژه تایمز اسکوار در قلب منهتن و خیابان‌های منتهی به آن مملو از شب زنده داران، توریست ها و افراد شب کار است.

در نزدیکی قطب شمال در شرق کانادا ساعت 2 بامداد است. شبی با آسمانی صاف و بدون ابر که می توان شاهد پدیده شگفت انگیز شفق قطبی بود.

 

در شهر ریودوژانیرو برزیل ساعت 3 بامداد است و سایه صخره کورکووادو که به روی آن مجسمه حضرت مسیح ، محافظ شهر قرار دارد در دور دست دیده می شود.

در این ناحیه از اقیانوس اطلس جنوبی که شامل چند جزیره متعلق به برزیل و جزایر بریتانیایی جورجیای جنوبی و ساندویچ جنوبی است و به جز اقیانوس بیکران چیز دیگری مشاهده نمی شود ، ساعت 4 بامداد است.

این بندر کوچک دماغه سبز درغرب قاره آفریقا و در ساحل اقیانوس اطلس ساعت 5 بامداد است. نخستین روشنایی های روز دیده می شود.


[ سه شنبه 88/8/19 ] [ 12:57 صبح ] [ JAVAD.R ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

دوستدار شما هستم و خرسند از اینکه با شما و در کنار شما هستم ...
موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 194
بازدید دیروز: 245
کل بازدیدها: 1506614