سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین و متنوّع ترین تصاویر و موضوعات
در این وبلاگ سعی کردیم تنوّع و زیبایی رو سرلوحه ی کارمون قرار داده و فضای وبلاگ رو از یکنواختی و سادگی دور نگه داریم ، امید که مورد پسند شما عزیزان واقع بشه ... 

عوامل پیشرفت یک وبلاگ

در ادامه مطلب :

 

 

1- اشتراک از طریق خوراک و اشتراک از طریق ایمیل

 

 

یکی از نکات ضروری و مهم در هر وبلاگی، آیکون‌های اشتراک خوراک و اشتراک از طریق ایمیل است. مناسب‌ترین مکان برای قرار دادن این آیکون‌ها در بالاترین قسمت سایت در سمت راست  است. این آیکون‌ها معمولاً در بالاترین قسمت سایدبار قرار دارند. این قسمت یکی از بهترین مکان‌ها برای قرار دادن این آیکون‌هاست. جایی که در نگاه اول هر بازدیدکننده‌ای آن را می‌بیند. در کنار این آیکون‌ها می‌توان از آیکون‌های شبکه‌های اجتماعی مثل توییتر استفاده کرد تا بازدیدکننده شما به راحتی فعالیت‌های دیگر شما را دنبال کند.

2- قسمت دیدگاه‌های وبلاگ شما، بهترین قسمت وبلاگ شماست

 

این یکی از نکاتی‌ست که وبلاگنویسان بزرگ فارسی به آن پی برده‌اند: اهمیت دادن به خواننده. وقتی یک خواننده وقت خودش را گذاشته و مطلب شما را تا انتها خوانده و در آخر هم نظر خودش را درباره مطلب شما بیان کرده است، پس چرا شما به نظر آن خواننده بی‌تفاوت باشید.

یکی از بهترین راهها برای ارتباط با خوانندگان وبلاگ، بخش نظرات است. با فراهم کردن امکاناتی مثل پاسخ به دیدگاه‌ها، پاسخ‌های تودرتو، و… می‌توان به خوبی خوانندگان را ترغیب به گذاشتن نظر و درگیر در موضوع کرد.

3-چیدمان عناصر در  فوتر (footer)

 

قسمت فوتر آخرین جایی‌ست که هر خواننده و بازدیدکننده‌ای آن را مشاهده می‌کند. بسیاری از وبلاگنویسان نوپا فکر می‌کنند این قسمت از اهمیت چندانی برخوردار نیست، ولی تجربه ثابت کرده که برخلاف عقیده‌ی آنها، قسمت پایینی و آخرین قسمت وبلاگ شما یکی از مهمترین جاهایی‌ست که شما می‌توانید از عناصری مثل: پست‌های محبوب، آخرین مطالب وبلاگ، بایگانی، برچسب‌‌ها، توییت‌ها و لینک‌های مفید استفاده کنید.

همیشه توجه کنید که این قسمت آخرین قسمتی‌ست که بازدیدکننده وبلاگ شما آن را می‌بیند. شما با طراحی هوشمندانه و چیدمان عناصر  در قسمت پایانی وبلاگ خود، می‌توانید هر بیننده را ترغیب به گشت و گذار بیشتر در وبلاگ خود کنید.

4- مطالب مرتبط در پایان هر مطلب

 

مطالب مرتبط در انتهای هر مطلب یکی از بهترین راهها برای ترغیب کردن خواننده وبلاگتان به بیشتر خواندن است. شما از این طریق می‌توانید مطالب قدیمی‌تر وبلاگتان را در معرض دید قرار دهید و اینگونه مطمئن می‌شوید که همیشه مطالب قدیمی شما شانس دیده شدن دوباره را دارند.

5- آیکون‌های اشتراک گذاری

 

یکی از بهترین راهها برای در معرض اشتراک گذاشتن هر مطلب وبلاگتان قراردادن آیکون‌های شبکه‌های اجتماعی در پایان هر مطلب است. به این صورت شما راحت‌ترین راه را پیش پای خواننده وبلاگتان را قرار می‌دهید تا مطالب وبلاگتان را به سرعت و به آسان‌ترین شکل ممکن به اشتراک بگذارد.

6-  سربرگ (header)

 

هیچ بازدیدکننده‌ای دوبار به یک وبلاگی که سربرگی زشت دارد سر نمی‌زند. این را آویزه‌ی گوش خود کنید و همیشه به یاد داشته باشید که طراحی یک سربرگ اختصاصی همراه با یک لوگوی زیبا، وبلاگ شما را از وبلاگهای دیگر متمایز می‌کند و باعث می‌شود ماندگاری وبلاگ شما در ذهن خواننده بیشتر شود.

شما می‌توانید از یک تم رنگی در طراحی عناصر وبلاگتان مثل: لوگو، سربرگ، و غیره استفاده کنید و به اصطلاح رنگ غالب وبلاگتان را تعیین کنید.

7- دسته‌بندی مطالب

اینکه مطالب وبلاگتان را در دسته‌بندی‌هایی قرار دهید و این دسته‌بندی‌ها را در جایی از وبلاگتان قرار دهید که خواننده راحت به آن دسترسی داشته باشد، یکی از نکات برجسته‌ی هر وبلاگ است. دسته‌بندی وبلاگ شما باید در معرض دید باشد.

8- نوار جستجو

اگر وبلاگتان هنوز هم نوار جستجوی مناسب ندارد، و یا نوار جستجو را یکی از بی‌اهمیت ترین عناصر وبلاگتان می‌پندارید، باید بگم که سخت در اشتباهید. همواره باید نوار جستجو در دسترس ترین عناصر وبلاگ شما باشد.

یکی از اشتباهات رایج وبلاگنویسان همین است، آن‌ها همیشه این تفکر را دارند که هیچ‌وقت به جستجو نیازی نیست!

نوار جستجو به خوانندگان وبلاگ شما اجازه می‌دهد که در وبلاگ شما به دنبال عبارتی خاص و یا موضوعی خاص که شما در هیچ دسته و برچسبی قرار ندادید بگردند. این را هم فراموش نکنید که جستجوی یک عبارت خاص خیلی راحت‌تر از گشتن در میان آرشیو وبلاگ شما یا دسته یا برچسبی خاص است.

9- تبلیغات

 

گرچه در وبلاگستان فارسی اصلاً روی تبلیغات نمی‌شود حساب کرد ولی خب اگر کار شما گرفت و روزی دری به تخته خرد و کسی خواست در وبلاگ شما تبلیغ کند باید بدانید که آنر ا کجای وبلاگتان قرار دهید.

تبلیغ در وبلاگ شما نباید خواننده‌ را آزار دهد. همیشه تبلیغات از نوع ناخواسته بدترین نوع تبلیغ هستند که باعث می‌شوند  بازدیدکننده هیچ‌وقت طرف وبلاگ شما نیاید. تبلیغات  باید در اندازه‌ای استاندارد و مشخص باشد. تبلیغات باید در محلی خاص باشند که بیننده بداند  این چیزی که مشاهده می‌کند تبلیغ است و نه مطلب یا بخشی از وبلاگ شما.

نکاتی که در بالا به آن اشاره کردم، نکاتی بدیهی و همانطور که گفتم رعایت آن‌ها نوعی قانون نانوشته در وبلاگستان است. قانونی که در وبلاگهای انگلیسی زبان کاملاً جاافتاده است و همگان این استاندارد را رعایت می‌کنند.

امیدوارم با آگاهی و رعایت این نکات ما هم این استانداردها را در وبلاگهای خود رعایت کنیم و وبلاگستان فارسی را یک قدم به جلو ببریم.


[ چهارشنبه 89/6/31 ] [ 11:10 عصر ] [ JAVAD.R ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

دوستدار شما هستم و خرسند از اینکه با شما و در کنار شما هستم ...
موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 29
بازدید دیروز: 63
کل بازدیدها: 1505516