سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین و متنوّع ترین تصاویر و موضوعات
در این وبلاگ سعی کردیم تنوّع و زیبایی رو سرلوحه ی کارمون قرار داده و فضای وبلاگ رو از یکنواختی و سادگی دور نگه داریم ، امید که مورد پسند شما عزیزان واقع بشه ... 

کشف عجیب و جالب در مسجدی در ترکیه را

 در ادامه مطلب ببینید:

 

 

[تصویر: 41751.jpg]

یک مسجد تاریخی در ترکیه وجود دارد که گفته می شود یکی از عجیب ترین مساجد جهان به شمار می رود،بالای سر درب ورودی این مسجد، هر روز سایه مردی دیده می شود که در حال نماز خواندن است.
به گزارش شیعه آنلاین،‌ اهالی روستای "دفری" در استان "سواس" در مرکز ترکیه که این مسجد عجیب در آن قرار دارد، می گویند که این مسجد تاریخی حدود هشت قرن پیش ساخت شده است.
اهالی این روستا ادعا می کنند که هر روز حدود 15 دقیقه سایه مردی که در حال نماز خواندن است، بالای سر درب ورودی این مسجد ظاهر می شود و طی این 15 دقیقه از حالت ایستاده به سجده می رود. مقابل این مرد نیز یک جلد قرآن کریم وجود دارد. این سایه فقط در فصل تابستان رؤیت می شود.
گفته می شود سایه این مرد هر روز نیم ساعت قبل از نماز عصر در این مسجد تاریخی که "مسجد بزرگ" نام دارد، ظاهر می شود. این مسأله یک طراحی معماری نادر و کمیاب به شمار می رود از همین رو به شدت مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.

[تصویر: img9-9-2009-5222CGH3EC1D7W.jpg]


قابل ذکر است این مسجد نسبتا بزرگ دو طبقه دارد. یک طبقه آن برای نماز خواندن و طبقه دوم به بیمارستانی خیریه برای بیماران ذهنی تبدیل شده است.
در همین راستا "حسن گورصوی" امام جماعت این مسجد در این باره گفت:‌ در هر زاویه این مسجد تاریخی،‌ یک چیز عجیب و جالب توجه مشاهده می شود. تمام گج کاری این مسجد به شکل سه بعدی ساخته شده و هیچ شکلی از آن دو بار تکرار نشده است در حالیکه وقتی از دور به آن نگاه می کنیم، به نظر می رسد که همه آن شبیه هم است.



[ شنبه 88/9/7 ] [ 11:46 عصر ] [ JAVAD.R ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

دوستدار شما هستم و خرسند از اینکه با شما و در کنار شما هستم ...
موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 119
بازدید دیروز: 115
کل بازدیدها: 1506156