سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین و متنوّع ترین تصاویر و موضوعات
در این وبلاگ سعی کردیم تنوّع و زیبایی رو سرلوحه ی کارمون قرار داده و فضای وبلاگ رو از یکنواختی و سادگی دور نگه داریم ، امید که مورد پسند شما عزیزان واقع بشه ... 

آموزش مرورگر اُپرا  و نکاتی که باید در مورد آن بدانیم

را در بخوانید :

 

آموزش Opera 9.0 و بررسی امکانات آن

 

opera بدون شک سریعترین مرورگر اینترنت است و اگر امکانات و امنیت بالای آن را نیز در نظر بگیریم به این نتیجه می رسیم که بدون شک بهترین جایگزین برای Internet Explorer مرورگر اپرا می باشد.

بسیاری از تنظیمات مثل فعال و یا غیر فعال کردن java که در IE به سادگی در دسترس نیست ، در اپرا با یک کلید در اختیار کاربر قرار می گیرد.

امنیت یکی از مهمترین دلایل استفاده از Opera می باشد. به عنوان مثال بسیاری از کدهای مخرب که به زبان Java نوشته می شوند و به راحتی می توانند Internet Explorer را مورد نفوذ قرار دهند در Opera عمل نمی کنند ، زیرا اساسا نحوه بارگذاری صفحه و همچنین اجرای کدها در Opera متفاوت از IE می باشد.

Opera جدا از هسته سیستم عامل ویندوز است و به همین دلیل حتی اگر کدهای مخرت در اپرا اجرا شده و عمل کنند ، نمی توانند در سیستم عامل رخنه کرده و به قسمتهای مختلف ویندوز آسیب برسانند.(دسترسی کدها از محدوده مرورگر فراتر نمی رود)

چگونه اپرا سریع تر از مرورگرهای دیگر عمل می کند :

1: استفاده خودکار از حافظه Cache:

زمانی که یک صفحه اینترنتی را باز می کنید اطلاعات و محتویات آن در حافظه Cache ذخیره می شود و زمانی که برای بار دوم به آن صفحه مراجعه کنید ، opera صفحه مورد نظر را چک می کند و اگر تغییری نکرده باشد آن را کاملا از حافظه کش بارگذاری می کند و همچنین اگر بخشی از آن صفحه تغییر کرده باشد ، فقط قسمت های جدید را بارگذاری کرده و قسمت های قبلی را از حافظه کش بارگذاری می کند. (اگر به سایت های گالری عکس که با Flashطراحی شده اند مراجعه کرده باشید ، متوجه سرعت کند آنها شده اید و دلیل کندی این گونه سایتها این است که هر بار که یک سری عکس load میشود کل سایت به همراه Flash آن بارگذاری می شود.ولی در اپرا فقط عکسها بارگذاری می شود و قسمت های فلشی که در کش وجود دارد از روی هارد (cache) بارگذاری می شود)

2: عدم بارگذاری اجزای غیر ضروری سایتها :

با یک کلید می توانید تعیین کنید که قسمت های غیر ضروری صفحه ، مثل عکس ها و موزیک و جاوا اسکریپت load نشوند. برای این منظور کلید F12 را فشار دهید و(کادری مطابق شکل زیر در اختیارتان قرار می گیرد) تیک گزینه هایی مانند Enable Java را بر دارید.

ناگفته نماند برای جلوگیری از باز شدن Pop up که همان پنجره های تبلیغاتی و مزاحم هستند نیز می توانید از همین گزینه استفاده کنید.

امکانات

1: حذف پیشرفته و مدیریت شده پیشینه ، که شامل - کوکی - کش - history و ... می شود.

برای دستیابی به این قسمت مراحل زیر را دنبال کنید :

منوی tools > Delete private data...

 

(شکل 2)

توجه داشته باشید اگر گزینه آخر تیک خورده باشد تمام صفحاتی که باز است (tab ها ) بسته می شوند.

2: باز گرداندن آخرین صفحاتی که بسته اید

اگر صفحه یا صفحاتی را اشتباها ببندید می توانید تنها با زدن کلیدهای CTRL+Z آن را باز گردانید.همچنین برای دسترسی به لیست آخرین صفحاتی که بسته اید نیز می توانید به قسمت Trash Can مراجعه کنید (مطابق شکل)

 

(شکل 3)

3: پیدا کردن یک عبارت در صفحه جاری

در جلوی نوار آدرس یک نوار دیگر نیز وجود دارد و منوی پایین کشیدنی آن را بزنید و سپس گزینه Find In page Search را انتخاب کنید و سپس در همین کادر عبارتی را که می خواهید پیدا کنید را بنویسید.

(شکل 4)

همان طور که در شکل می بینید عبارت the در هرجای صفحه که قرار داشته مشخص شده است

4: زوم با استفاده از کلید های + و - که در قسمت ماشین حساب صفحه کلید قرار دارد

5: مدیریت حافظه کش

در این قسمت لیست تمام سایتهایی که به آنها مراجعه شده ، به همراه نامی که با آن ذخیره شده اند نمایش داده می شود و برای دسترسی به آن مراحل زیر را دنبال کنید :

Tools > Advanced > cache

6: قسمت View که مثل یک عینک است

با کلیک بر روی این دکمه امکاناتی همچون زوم و تطبیق با عرض صفحه نمایشگر (Fit to width) و ... در دسترس قرار می گیرد.

(شکل 5)

7:قابلیت Thumbnail View

زمانی که صفحات زیادی را باز کرده اید، نمی توانید به راحتی صفحه مورد نظرتان را بیابید و باید بین چندین صفحه سوئیچ کنید تا صفحه مورد نظرتان را پیدا کنید.

با استفاده از قابلیت Thumbnail View این کار به سادگی امکانپذیر است به این صورت که نشانگر موس را روی Tab ها می برید و پیش نمایشی از سایت مربوطه نمایش داده می شود

شکل 6

8: قابلیت Lock Tab

با استفاده از این قابلیت می توان صفحه مورد نظر را قفل Lock)) کرد تا اشتباها بسته نشود. با انتخاب این گزینه Tab مربوطه را نمی توان بست تا اینکه دوباره آن را Unlock کنیم.

9: قابلیت Duplicate

زیاد اتفاق افتاده که وارد سایت هایی مثل www.yahoo.com شده اید و به عنوان مثال می خواهید هم در نظر سنجی این سایت شرکت کنید و هم از قسمت Search Bar آن استفاده کنید. در اینصورت باید دوبار سایت یاهو را باز کنید. ولی با استفاده از این قابلیت، ابتدا صفحه www.yahoo.com را باز کرده و سپس کلیدهای Ctrl+Alt+Shift+N را بزنید تا یک صفحه دیگر مانند صفحه اولی، باز شود و سپس در هر کدام به صورت جداگانه به فعالیت بپردازید.( لازم به ذکر است صفحه دوم از حافظه Cache بارگذاری می شود نه از اینترنت )

10: قسمت NOTE

برای اینکه به راحتی از یک مطلب کپی برداری کنیم ابتدا آن را select یا به عبارت دیگر Highlight کرده و سپس راست کلیک کرده و گزینه Copy To note را انتخاب می کنیم.

همچنین آدرس سایتی که از آن Note برداری شده نیز ذخیره می شود تا در صورت نیاز بتوان به منبع مطالب ذخیره شده دسترسی پیدا کرد.

شکل 7

11: Tab Browser

قابلیت نمایش هر صفحه وب در یک Tab (سربرگ) از بارزترین قابلیتهای Opera به شمار می رفت که به تدریج در مرورگرهای دیگر نیز ، به تقلید از Opera به کار گرفته شد.

همانطور که می دانید IE 7.0 نیز به این قابلیت مجهز شده است.

12: ابزار Widget

ابزارهای Widget در حقیقت برنامه های اضافه شونده (Plug in) کم حجمی هستند که برای Opera ساخته شده اند. همانطور که می دانید plug inهای زیادی برای اینترنت اکسپلورر وجود دارد ولی هیچ کدام از این Plug inها به پای Widget نمی رسند. به طور مثال widgetها می توانند شامل بازی ، تقویم ، ساعت و یا یک آکواریوم زنده و پویا روی دسکتاپ باشند.

widgetها براساس فاش ساخته شده اند و تنها اشکالی که دارند این است که برای استفاده از آنها باید نرم افزار اپرا باز باشد و اگر اپرا را ببندید widgetها نیز بسته می شوند.

برای دریافت widget ها ابتدا اپرا را اجرا نموده و سپس منوی widgets را باز کرده و گزینه Add Widgets را انتخاب نمایید.

 

 

اپرا (Opera) تمام محدودیت های همچون جلوگیری از راست کلیک، جلوگیری از مشاهده سورس صفحه، جلوگیری از انتخاب متن و ... همه را از پیش پای شما بر می دارد و شما را قادر می سازد با دستی کاملاً باز به جستجو و گشت و گذار در وب بپردازید.

علاوه بر این مرورگر وب اپرا امکاناتی همچون دریافت ایمیل(Email)، گفتگو (Chat) و مدیریت دانلود (Download Manager) را برای شما فراهم می سازد.

همچنین اپرا 9 کاملا رایگان است

 

سخن آخر: در حال حظر هیچ مرورگری به طور کامل توانایی های اینترنت اکسپلورر را در پشتیبانی از تمام صفحات وب (مخصوصا صفحات فارسی و صفحاتی که فقط برای IE تنظیم و پیکربندی شده اند) را ندارد. به همین دلیل از Opera به عنوان مرورگر پیش فرض (همیشگی) و از مرورگر IE به عنوان مرورگر کمکی استفاده می کنیم.

 

برای دانلود آخرین ورژن اپرا از لینک زیر استفاده کنید

http://www.opera.com/download/


[ دوشنبه 88/6/23 ] [ 6:49 صبح ] [ JAVAD.R ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

دوستدار شما هستم و خرسند از اینکه با شما و در کنار شما هستم ...
موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 101
بازدید دیروز: 67
کل بازدیدها: 1504401