سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین و متنوّع ترین تصاویر و موضوعات
در این وبلاگ سعی کردیم تنوّع و زیبایی رو سرلوحه ی کارمون قرار داده و فضای وبلاگ رو از یکنواختی و سادگی دور نگه داریم ، امید که مورد پسند شما عزیزان واقع بشه ... 

در مورد ( aviary )ویرایشگر همه کاره

در ادامه مطلب بخوانید:

 

 

تا به حال تقریبا برای همه ما این موضوع پیش آمده که در پی ویرایش فایلی چند رسانه ای بودیم اما نرم افزار ویرایش را در آن موقعیت در اختیار نداشتیم؛پشت میزی غیر از رایانه ی خود نشسته ایم.هنوز برنامه های سیستم رو کامل نصب نکرده ایم.واگر جزو کاربران نامبرده هستید، و (ترجیحا) اگر از سرعت اینترنت بالاتر از دیال آپ بهره می جویید، پیشنهاد ما، ویرایشگر های آنلاین هستند؛ سرویس هایی که برای استفاده از آن ها تنها نیازمند مرورگر وب خود هستید.ویرایشگر های آنلاین زیادی در سطح وب موجود اند که یکی از بزرگترین و کامل ترین آن ها، آویاری (aviary) است. آویاری در لغت به معنی «محل وسیعی برای نگهداری پرندگان» است و این وب سایت برای هر بخش ازسرویس های خود نیز نام پرنده ای را انتخاب کرده که در ادامه آن ها را معرفی می کنیم.
سرویسی که ابزار ساخت و ویرایش عکس، تصاویر برداری (وکتور) و فایل های صوتی را در اختیار کاربر قرار می دهد، مدتی ست تمامی امکانات این وب سایت به صورت کاملا رایگان در آمده است و رایگان هم خواهد ماند.
آویاری در6 بخش مختلف، امکان ویرایش را فراهم آورده که یک به یک به شرح آن ها می پردازیم:
1- ویرایش عکس:
یکی از بخش های قدرتمند و پرطرفدار آویاری ست که با نام فونیکس (phoenix) شناخته می شود. واسط کاربری فونیکس شباهت زیادی به فتوشاپ دارد و اگر تا به حال با فتوشاپ یا دیگر نرم افزار های ویرایش عکس کار کرده باشید، به راحتی ابزار ها را در فونیکس پیدا خواهید کرد. می توانید از رایانه ی خود و یا از وب سایت های فلیکر، پیکاسا و فیس بوک، مستقیما عکسی را وارد فونیکس کنید. (البته این سه وب سایت در حال حاضر در کشور ما فیلتر هستند.)
نمونه کار هایی که با این نرم افزار کار شده ، در اینجا قابل مشاهده است.
2- ساخت دسته های رنگ (color ):
به زبان ساده، color scheme گروهی از رنگ ها ست که در خلق یک اثر (نقاشی، قالب وب سایت و) مورد استفاده قرار می گیرد. انتخاب دسته رنگ مناسب از بخش های مهم یک کار گرافیکی محسوب می شود و بخش قابل توجهی از تمایز کار های حرفه ای و آماتور، در همین انتخاب رنگ است. ابزار های ساخت color scheme در اینترنت فراوان اند، یکی از آن ها هم ابزار پالت رنگ آویاری، موسوم به توکان (toucan) است. امکانات خوبی در توکان فراهم شده و این بخش نیز کاملا حرفه ای طراحی شده است؛ امکان انتخاب تعداد رنگ دلخواه به صورت شیب رنگ، رنگ های گرم و سرد، متضاد و .
3- ساخت افکت و جلوه های ویژه:
با استفاده از شیب رنگ، پترن ، عکس، بافت و میتوان در این بخش آثاری خارق العاده رسم کرد، آویاری آن را «آزمایشگاه دیداری» خود معرفی کرده و نامش را پیکاک (peacock) گذاشته است.
کار با پیکاک، تجربه ای شیرین و البته متفاوت و نیازمند خلاقیت است و قطعا درک گرافیکی کاربران مبتدی را به مراتب افزایش می دهد. شاید برای درک مفهوم نه چندان ساده ی لایه ها در فتوشاپ و کار با حالات مختلف آن ها (normal، multiply، overlay و)، این برنامه محیط تمرین خوبی باشد. البته این تنها بخش کوچکی از برنامه است و امکانات پیکاک خیلی فراتر از آن چه ذکر شده می باشد. در زیر بخشی از محیط برنامه و چگونگی ساخت یک والپیپر (تصویر پایینی) با ترکیب سه لایه ی مختلف، نشان داده شده است.
4- نشانه گذاری تصاویر:
مدل سبک و ساده شده ی فونیکس (ویرایش تصاویر) که اختصاصا برای نشانه گذاری تصاویر به کار می رود، این بخش از آویاری، فالکون (falcon) نام دارد، امکانات آن محدود است و برای گذاشتن متن روی تصویر، مشخص کردن بخشی از عکس، برش و چرخاندن تصاویر و.. به کار می رود. اگر می خواهید کار های ساده ای نظیر آن چه ذکر شد روی تصاویر اعمال کنید، فالکون گزینه ای مناسب است و سرعت لود آن به مراتب بالاتر از سایر برنامه های آویاری ست.
5- ساخت تصاویر برداری (وکتور):
بخش شاخصی از آویاری که سایر ویرایش گر های آنلاین از آن بی بهره اند، نرم افزار ساخت تصاویر برداری (وکتور) موسوم به راون (raven). همان طور که می دانید تصاویر وکتور، از خط و شیب رنگ تشکیل شده اند و در آن ها خبری از پیکسل ها نیست. به همین دلیل با بزرگنمایی تصویر، کیفیت آن ها کاهش پیدا نمی کند- بر خلاف تصاویر بیت مپ که با بزرگنمایی، از کیفیت آن ها کاسته می شود- در راون، کار با خطوط و مسیر ها برای رسم اشکال گوناگون، در حد قابل قبولی انعطف پذیر است. لازمه ی خلق تصویر وکتور، دانش اندکی از نقاشی و گرافیک است که البته با دیدن چند آموزش هم تا حدودی حاصل می شود.
6- ویرایش فایل های صوتی:
جدیدترین محصول آویاری می باشد که مینا (myna) نام گذاری شده است.در این نرم افزار، امکان برش، ادغام، اعمال افکت ها، تغییر اکولایزر و روی فایل های صوتی وجود دارد. میتوانید کلیپ صوتی مورد نظر را از رایانه خود وارد برنامه کنید یا صدای خود را مستقیما ضبط کرده و در برنامه آن را ویرایش کنید یا اینکه از منبع عظیم آرشیو صوتی خود برنامه استفاده کنید، یک بانک صوتی دسته بندی شده که توسط شرکت quantum tracks برای مینا تهیه شده است. در آویاری امکان ادغام چندین کلیپ صوتی با یکدیگر، وجود دارد.
برای یک کاربر خوب و معمولی، امکانات مینا، کاملا کافی و مناسب است.
گرفتن عکس از وب سایت ها:
این یک ویرایشگر نیست، در واقع ابزاری ست که کار با سرویس های آویاری را ساده تر می کند. این بخش از آویاری تالون (talon) نام دارد و این امکان را به کاربر می دهد که با وارد کردن آدرس وب سایت مورد نظر، آویاری از محیط آن وب سایت عکس گرفته و در برنامه ی فالکون (نشانه گذاری تصاویر) آن را باز کند. (کاری شبیه print screen با تنظیماتی پیشرفته تر)
تنظیماتی نظیر رزولوشن و کیفیت عکس گرفته شده و چند امکان دیگر نیز در آن تعبیه شده است.
البته بهترین کار استفاده از افزونه ی آویاری برای مرورگر های کروم و فایرفاکس است.
با استفاده از این افزونه می توانید هر تصویری را در هر کجای وب، مستقیما با آویاری باز کنید و به ویرایش آن بپردازید. امکانات بسیار خوب و کاربردی هم برای گرفتن عکس از صفحات وب در این افزونه وجود دارد.
استفاده از ابزار تالون و همچنین دانلود افزونه برای کروم و فایرفاکس در اینجا موجود است.
برای استفاده از تمام امکانات آویاری نیازمند عضویت در این وب سایت هستید. افزونه های کرووم و فایرفاکس هم با داشتن اکانت، کار می کنند.
ساخت اکانت امکانات خوبی را در اختیار کاربر قرار می دهد و با توجه به ساده بودن ایجاد اکانت و امکان ورود با استفاده از اکانت های یاهو، گوگل، فیس بوک و یا تویتر کاربر، پیشنهاد می کنیم در صورت تمایل به استفاده از آویاری، حتما یک اکانت برای خود دست و پا کنید.

 

برای دست یابی به چنین امکانات آنلاین با کاربرد وسیعی

به سایت زیر مراجعه کنید:

 

http://aviary.com


[ جمعه 89/2/17 ] [ 10:56 صبح ] [ JAVAD.R ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

دوستدار شما هستم و خرسند از اینکه با شما و در کنار شما هستم ...
موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 33
بازدید دیروز: 93
کل بازدیدها: 1504266