سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین و متنوّع ترین تصاویر و موضوعات
در این وبلاگ سعی کردیم تنوّع و زیبایی رو سرلوحه ی کارمون قرار داده و فضای وبلاگ رو از یکنواختی و سادگی دور نگه داریم ، امید که مورد پسند شما عزیزان واقع بشه ... 

پاسخ چگونه در 10 صفحه ی اول موتورهای

جستجو باشیم؟ را در ادامه مطلب بخوانید:

 

 

این مقاله اولین بار در نشریه «آشیانها» منتشر شده است. فرض بر این است که شما هم بر روی اینترنت سایتی راه اندازی کرده اید و اصطلاحا حضوری (فعال یا غیر فعال) بر روی اینترنت دارید. مسلما برای موفقیت سایت شما بر روی شبکه جهانی لازم است تا مردم و در واقع کاربران اینترنت از این حضور شما مطلع باشند چرا که در غیر اینصورت کسی از وجود شما، شرکت و یا سازمان شما، خدمات و محصولات شما اطلاعی ندارد و چنانچه شما را نشناسند مسلما حضور اینترنتی شما نمی تواند موفقیتی برای شما و تجارت و کسب و کارتان به ارمغان آورد. چنانچه بخواهید سایتتان بر روی اینترنت یک سایت شناخته شده باشد، بایستی حداقل یک محصول یا خدمت منحصر بفرد داشته باشید، بایستی یک گروه بازدید کننده و بهتر آن که مشتری بالقوه و حتی بالفعل داشته باشید، بایستی متن و محتوای مناسبی برای سایت خود و معرفی محصول یا خدمات خود آماده کرده و بر روی سایت قرار داده باشید، بایستی دائما سایت خود را تبلیغ کنید و به روش های مختلف و متعددی برای سایتتان ترافیک ایجاد کنید. یکی از راه های شناساندن سایت شما بر روی اینترنت و جذب مخاطب و ایجاد ترافیک برای آن، معرفی سایتتان به موتورهای جستجوی معروف و معتبر است. بایستی سایتتان در موتورهای جستجو فهرست شده باشد و تازه بعد از آن است که باید سخت کار کنید و بکوشید که همواره در ده صفحه اول آن موتورهای جستجو قرار گیرید. یکی از راههای قرار گرفتن سایت شما در ده صفحه اول نتایج حاصل از جستجوی واژه های کلیدی در موتورهای جستجو استفاده صحیح از Meta Tag ها و Web Copy مناسب است. در قسمت Meta Tag فایل های HTML (بخشی که با علامت های HTML در سورس صفحه وب نوشته می شود) شما از کلیدواژه های مناسبی که فعالیت ها، خدمات و یا محصولات شما را در بر می گیرد استفاده می کنید. Web Copy نیز متنی است تبلیغاتی که جهت معرفی محصول یا خدمات شما در صفحات وب سایت نوشته می شود. سپس با توجه به محتوای سایت بایستی مقالات و مطالبی با ارزش را به صورت رایگان در اختیار مخاطبان خود قرار دهید و آن مقالات رایگان را از طریق خبرنامه های رایگان سایت خود و یا سرویس های مشابه اینترنتی که انتشار چنین خبرنامه های را بر عهده دارند در اینترنت پخش کنید. ناشران اینترنتی موظفند مقاله های رایگان شما را بدون دخل و تصرف و تغییر و با ذکر نام شما به عنوان نویسنده مقاله و با قرار دادن باکس تبلیغی و توضیحی شما (Resource Box) که منعکس کننده فعالیت، خدمات و محصولات شما است و لینکی به سایتتان را نمایش می دهد در انتهای مقاله در خبرنامه های خود درج نمایند. خوانندگان مقاله شما می تواند با کلیک کردن بر روی لینک سایت شما، یکی از بازدید کنندگان و یا مشتریان احتمالی شما باشد.

مسلما پیش از آنکه بخواهید در صفحات اولیه و بالایی نتایج حاصل از یک جستجوی اینترنتی در موتور جستجوی معلومی باشد، لازم است که سایت خود را به موتور جستجو معرفی و اضافه کنید. بهتر است که موتورهای جستجوی مورد نظر خود را از قبل تعیین کنید و سپس به صورت دستی ( و نه با استفاده از برنامه هایی که سایت ها را به صورت اتوماتیک یا اصطلاحاً در یک لحظه اضافه می کنند) به موتورهای جستجوی مورد نظر اضافه نمایید. علت عدم استفاده از برنامه هایی که برای این منظور نوشته شده است این است که بسیاری از موتورهای جستجو، سایت های معرفی و اضافه شده از طریق این برنامه ها را نمی پذیرند و آنها را لیست نمی کنند. اما چطور می توان در فهرست موتورهای جستجو قرار گرفت؟ سئوال خوبی است. اساسا و ابتدا لازم است که موتورهای جستجوی مورد نظر خودتان را پیدا کنید، در صفحات اول و یا ورودی سایت های آنها به دنبال عبارت هایی بگردید که این منظور را می رسانند: مثلا لینکهای «submissions«, «add url» یا «add your site» شما را به صفحات مربوطه هدایت می کنند، فرم هایی در نظر گرفته شده است که با پر کردن آنها می توانید سایت یا سایت های خود را به موتور جستجو اضافه کنید. توجه داشته باشید که برخی از موتورهای جستجو هر از چند گاه بانکهای اطلاعاتی خود را به روز می کنند و بنابر این شاید لازم باشد که هر چند وقت یکبار شما هم بانکهایشان را با اضافه کردن مججد سایتتان به روز رسانی کنید که به این ترتیب از حضور سایتتان در موتور جستجوی مورد نظر مطمئن خواهید بود.

توجه داشته باشید که برای معرفی و اضافه کردن سایتتان به موتور جستجو (های) مورد نظر نیازی نیست که همه صفحات وب خود را وارد کنید. و اساساً نباید چنین کنید چرا که این کار باعث می شود تا موتور های جستجو از قرار دادن سایت شما در بانک خود امتناع کنند. آنها اینگونه برنامه ریزی شده اند که چنین کاری را یک نوع SPAM برای موتور خود می دانند. یک آدرس وب یا دامنه اینترنتی برای اضافه کردن سایت به موتور جستجو کفایت می کند و بقیه کارها را خود موتور جستجو انجام می دهد. داشتن صفحه نقشه سایت به اضافه کردن سایر منابع و صفحات سایت شما به موتور جستجو کمک می کند و موتور جستجو اصطلاحاً سایت را Crawl یا Spider می کند و لینک به لینک صفحات داخلی سایت شما را تجزیه و تحلیل می کند. اگر صفحه ای در سایت داشته باشید که به آن لینک نشده است، آن صفحه معمولاً از دید جستجو گر موتور جستجو پنهان می ماند و یا به عبارت دیگر از نظر موتور جستجو غیر قابل جستجو در سایتتان دست نخورده باقی خواهد ماند.
از این سایت ها و موتورهای جستجو می توانید شروع کنید :
Parsifa http://www.parsifa.com/
Google http://www.google.com/addurl.html
Yahoo http://docs.yahoo.com/info/suggest/
MSN and Inktomi http://free.submit-it.com/msnsubmit.htm
Dmoz Directory (مورد استفاده AOL ) http://dmoz.org/
All the Web http://www.alltheweb.com/add_url.php
Alta Vista http://addurl.altavista.com/
Info Space http://www.infospace.com/info/submit.htm
Jayde http://search.jayde.com/cgi-bin/addurl.cgi
Northern Light http://www.northernlight.com/docs/regurl_help.html
Scrub the Web http://www.scrubtheweb.com/addurl.html
Starting Point http://www.stpt.com/?L=submit_form
Visca http://www.viscaonline.com/
What You Seek http://www.whatuseek.com/addurl.shtml


[ پنج شنبه 89/1/5 ] [ 2:45 صبح ] [ JAVAD.R ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

دوستدار شما هستم و خرسند از اینکه با شما و در کنار شما هستم ...
موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 33
بازدید دیروز: 115
کل بازدیدها: 1506070